Historia

CX3

Historia modelu:
1974
Model CX pokazany na Paryskim salonie motoryzacyjnym. Był to CX 2000.
1985 cm3 pojemności, 102 KM przy 5500 obr/min. Spalanie podawano na poziomie
10,5 l/100km.
Prędkości maksymalna 174 km/h.

1975
W styczniu do sprzedaży wchodzi CX 2200.
Silnik o pojemności 2175 cm3 i 112 KM przy 5500 obr/min osiągał 179 km/h,
przy spalaniu 10,2l/100km.
W grudniu oferta została poszerzona o CX 2200 w wersji diesel.
2175 cm3, 66 KM przy 4500 obr/min i 146 km/h przy spalaniu 6.3 l/100km.
Skrzynia C-matic oferowana jako opcja do modelu CX 2200.
W tym roku CX otrzymuje nagrody:
„Voiture de l’annee”
„Prix de la securite”
„Award Style Auto”

1976
W styczniu Citroen prezentuje CX 2000 Break i CX 2200 Break Diesel.
Na Paryskim salonie motoryzacyjnym CX 2400 zastępuje CX 2200. Nowoczesny silnik 2400,
115 KM przy 5500 obr/min spala 8,3 l/100 km i osiąga 181 km/h.

1977
W maju zostaje zaprezentowany CX 2400 GTi z wtryskiem paliwa.
Silnik 2347 cm3, 128 KM przy 4800 obr/min. Osiąga 189 km/h, a średnie spalanie wynosi 8,1 l/100km.
CX dostaje nagrode ?Gute Form 76/77?

1978
W lutym zostaje wprowadzony do sprzedaży model Prestige.
Dłuższy od standardowej wersji o 25 cm.
CX 2500 Diesel zastępuje słabego CX 2200 Diesel.
Silnik 2500cm3, 75 KM przy 4250 obr/min. Prędkość maksymalna 156 km/h.
CX 2400 wygrywa rajd Senegalu.
Produkcja w fabryce Aulnay osiąga 500 sztuk CX-ów dziennie!

1979
W lipcu CX 2000 zostaje zastąpiony modelami CX Reflex i CX Athena.
Wprowadzony zostaje nowocześniejszy silnik 1995 cm3.
106 KM przy 5500 obr/min.
W grudniu zostaje wprowadzona wersja opancerzona Prestige.

1980
W lipcu automatyczna skrzynia biegów staje się opcją dla wersji
CX 2400 Pallas i CX Prestige z wtryskiem paliwa.

1981
Jest to jedyny rok, w którym CX nie przeszedł żadnej zmiany!

1982
W lipcu modele Reflex i Athena zostają zastąpione CX 20 i 20 TRE.

1983
W kwietniu Citroen wprowadza modele CX 25 RD Turbo i CX 25 TRD Turbo,
wyposażone w nowoczesne silniki dieslowskie z turbodoładowaniem.
2500cm3, 95 KM, 3700 obr/min i 174 km/h. Średnie spalanie to 5,7 l/100km.

1984
W kwietniu na bazie modelu CX 20 powstaje limitowana seria 700 egzemplarz
o nazwie CX Leader.
Październik to debiut CX 25 GTi TURBO. 168 KM i 220 km/h.

1985
ABS zostaje wprowadzony jako opcja dla modelu CX 25 GTi TURBO.
W lipcu nastąpił gruntowny facelifting CX-a. Zmiany dotyczyły wyglądu zewnętrznego,
środka jak i istotnych elementów mechanicznych i hydraulicznych.
Do oferty dołącza model CX 22 TRS (silnik benzynowy 2165 cm3).
Powstaje kolejna wersja Leader. Tym razem juz w wersji mkII. 3000 egzemplarzy.

1986
Premiera CX 25 GTi TURBO 2. Auto otrzymuje intercooler.
Wersja Leader ? 2000 sztuk.

1987
W marcu intercooler trafia do modeli z silnikiem turbo diesla.
CX 25 Diesel TURBO 2 osiąga 120 KM, przy 3900 obr/min.
Wersja Leader ? 2000 sztuk.

1988
Wersja Leader ? 2000 sztuk.

1989
Kończy się produkcja modelu Berline. Break jest produkowany do 1991 roku pod nazwą
Evasion. Wtedy zastępuje go model XM Break.